Manual de Mindfulness. Capítol 1

De què va el mindfulness?

L’objectiu d’aquest manual és donar-te una guia per què puguis redescobrir les fonts d’alegria i benestar que portes dins, però que atès que el teu dia a dia està carregat d’estrès i ansietat has anat oblidant.

Per fer això possible, presentaré un seguit d’estratègies que a través de la teva pràctica sistemàtica t’alliberaran de l’estrès, l’ansietat, la infelicitat i l’esgotament de manera progressiva. Aquestes estratègies provenen d’orient i es basen en la meditació, però han estat investigades amb el mètode científic occidental i avui formen part de la teràpia cognitiva i integren el que es coneix com teràpia cognitiva basada en mindfulness (TCBM).

El mindfulness actua a través de dues vies:

  1.  La primera és la meditació. Per tal d’adquirir l’hàbit i les diferents estratègies de meditació la TCBM ha definit un programa de 8 setmanes que presentaré en la segona part d’aquest manual. Es tracta d’un seguit de meditacions diàries senzilles, que són fàcils de practicar i que comporten un temps variable, però amb un màxim d’uns 30 minuts diaris. Una de les qüestions clau per a l’èxit del programa és el teu compromís, l’adquisició d’un hàbit de tenir cura de tu mateix cada dia, durant uns 30 minuts.
  2.  La segona via és la de trencar hàbits inconscients de pensament i comportament (Williams i Penman, 2013). Tenim un conjunt de rutines que al davant de determinades situacions es disparen sense que nosaltres en siguem conscients. Això fa que s’activin uns patrons de pensament negatius que ens fan sentir malament.

Trencar hàbits és senzill, però exigeix consciència i dedicació. A cada una de les setmanes afegirem petites estratègies per trencar hàbits i flexibilitzar la nostra manera de pensar.

En definitiva i com a resum podem definir el Mindfulness com un conjunt d’estratègies orientades a fer-nos més conscients de l’experiència present, i a viure-la de manera oberta, no reactiva, sense judicis i amb acceptació.

Anuncis

Un pensament sobre “Manual de Mindfulness. Capítol 1

  1. Hola Jordi, soy Isabel de Cabanyes. Por fin me va bien el wifi. Sigo meditando e intento ser consciente de mis actividades, aunque he de decirte que me cuesta mucho. Te doy las gracias por el curso. Un abrazo.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s